Firefox 1.5... aviat en català: ja ha sortit la versió 1.5 de Firefox, la versió en català aquesta vegada no ha sortit simultàniament, però no trigarà.
Les novetats de la 1.5 ja les he comentat diverses vegades però tornem-hi: suport gràfics vectorials SVG, Javascript 1.6 i més CSS, ordenació manual de les pestanyes, navegació més lleugera, millor blocatge de finestres emergents, nou diàleg de preferències etc.
/var/log és un bloc personal que recull i documenta coneixements i informacions sobre Linux, programari lliure i tecnologies de la informació.
30.11.05
29.11.05
SSH Filesystem
SSH Filesystem, tal i com indica el seu nom és un sistema de fitxers remot accessible mitjançant SSH.
28.11.05
Java ja és el llenguatge més usat a Sourceforge
Sembla que Java ja té tants projectes a Sourceforge com C++, tot i que el tercer llenguatge amb un número similar de projectes és C. Continuen la llista PHP, Perl, Python etc. Ho he llegit a Code:Q.
21.11.05
La Viquipèdia supera els 20.000 articles
Amb una renovació de la portada, la viquipèdia va arribar el passat 18 de novembre a la xifra de 20.000 articles. Amb aquesta xifra es situa com la 19a wikipèdia amb més articles per davant de llengües com el bulgar, el txec, l'hungarès o el noruec.
18.11.05
Flickr Filesystem
Flickr Filesystem és un sistema per muntar en un directori de Linux les fotos del sistema Flickr. Així s'hi pot accedir amb les comandes habituals.
Tens hora?
En aquest enllaç ens sugereixen dues webs curioses sobre l'hora, una d'elles és el rellotge català, per a qui li costi dir l'hora en català a la manera tradicional!
Ordinadors populars
Llegeixo a VilaWeb que s'ha presentat un mòdel d'ordinador de baix cost que es pot carregar amb una maneta encarat a ser distribuit per països pobres.
16.11.05
Firefox 1.5 RC2 i actualització automàtica
Ja hi ha disponible en català elFirefox 1.5 RC2. Si tens la RC1 pots provar l'actualització automàtica sense haver de baixar tot el binari. La versió definitiva podria sortir abans de final de mes.
14.11.05
DBAN: disc o CD d'arranc per esobrrar discos durs
Llegeixo al Weblog d'en Xavi Caballé una referència a aquest programa que permet fer esborrats segurs al discos durs d'un PC. Altres cops us he parlat de wipe per a Linux i eraser per a Windows.
Coses estranyes amb el Firefox
Avui m'ha passat una cosa estranya amb el Mozilla Firefox, no sé com ha passat, em sembla que estava escollint un bookmark quan se m'han obert com 30 bookmarks de cop!
10.11.05
9.11.05
Aplicacions portables: Openoffice, Firefox, Thunderbird...
JohnHaller.com - Look at stuff and, like, click stuff...: aquesta web té enllaços a versions "portables" de la majoria de programes de Mozilla, Openoffice i Abiword. Es tracta de versions que es poden executar des d'un dispositiu USB i que guarden les dades en el dispositiu.
La versió 1.5 RC1 del Thunderbird per a Windows per exemple es pot descarregar en dos versions. Una "senzilla" i una que inclou encriptació amb GNUPG i Enigmail.
La versió 1.5 RC1 del Thunderbird per a Windows per exemple es pot descarregar en dos versions. Una "senzilla" i una que inclou encriptació amb GNUPG i Enigmail.
IBM certifica a Ubuntu 5.04 per a DB2
IBM certifica a Ubuntu 5.04 para DB2 :: VivaLinux!: una notícia interessant que pot ajuda a introduir a Ubuntu en el mercat empresarial. També perquè pressiona a Oracle, si no ha variat últimament, Oracle només certifica 2 distribucions, Red Hat i Suse en les seves versions Enterprise Edition.
8.11.05
Reflexió sobre Gnome i Kde
Els principals programes de l'Escriptori lliure són Openoffice.org i els programes de Mozilla (Firefox i Thunderbird bàsicament). Aquest programes funcionen perfectament en Gnome i en Kde, tot i que s'han adaptat millor al Gnome. A partir d'aquí ja depèn de quins programes utilitzem, trobarem millors eines en un entorn o en l'altre. Potser Gimp és una de les peces claus del Gnome, també Inkscape i Dia completen les funcionalitats necessàries per l'ofimàtica. Pel que fa a, KDE, programes com Kivio i Karbon entre d'altres del KOffice ofereixen bones alternatives al Dia o a l'Inkscape.
A partir d'aquí ja podriem entrar en el debat de quin és més usable, més ràpid o més adaptable o quins programes especialitzats hi podem trobar. Gnome ofereix un munt de programes de nova fornada (fets en Mono) que de moment no tenen equivalent al KDE, però KDE d'entrada és més amable per l'usuari de Windows i sembla més integrat.
GNOME
KDE
A partir d'aquí ja podriem entrar en el debat de quin és més usable, més ràpid o més adaptable o quins programes especialitzats hi podem trobar. Gnome ofereix un munt de programes de nova fornada (fets en Mono) que de moment no tenen equivalent al KDE, però KDE d'entrada és més amable per l'usuari de Windows i sembla més integrat.
GNOME
KDE
Kde, Kubuntu i OpenSuse
Barrapunto | KDE: Una de cal y otra de arena: aquest article resumeix dos notícies que aquests dies corren per la xarxa. Per una banda la intenció d'Ubuntu de posar Kubuntu al mateix nivell que Ubuntu. Per altra banda, Suse en totes les seves distribucions (Enterprise, Open etc.) posarà per defecte Gnome i també les llibreries Kde. Cal recorda que Novell, propietària de Suse, és una de les principals impulsores del projecte Gnome.
7.11.05
Html Validator for Firefox and Mozilla
Html Validator for Firefox and Mozilla és una extensió de Mozilla/Firefox que permet trobar errors en el codi HMTL. També si utilitzeu la barra Web Developer, aquesta utilitza la pàgina http://validator.w3.org/ per validar una URL, però aquesta URL ha de ser accessible.
MozBackup - Fent backups de Mozilla
MozBackup - A utility for creating backups of Mozilla Firefox, Mozilla Thunderbird, Mozilla Suite and Netscape profiles és una extensió que funciona només per a Windows i fa còpies de seguretat dels perfils d'usuari d'aquests 4 programes.
3.11.05
Full de ruta de l'Openoffice.org 2.0 en català
En aquest nova entrada del seu bloc,El Cau del Senglar, la Destral, i la Vaca que ve de visita (El Bloc de Lo Savi), en Jesús Corrius explica les pròximes betes de la traducció al català de l'Openoffice. Sembla que falta traduir el registre, algunes fòrmules, assistents i plantilles.
27.10.05
L'Openoffice.org 2.0 en català (localització beta2)
El Cau del Senglar, la Destral, i la Vaca que ve de visita (El Bloc de Lo Savi)
o si tens la versió en anglès pots baixar-te els paquets de localització.
o si tens la versió en anglès pots baixar-te els paquets de localització.
25.10.05
Recull d'eines de seguretat
JSch 0.1.23 és un client SSH2 en Java amb redirecció de ports, transferència de fitxers i integrable en altres aplicacions.
Cain & Abel 2.8 és una eina per a la recuperació de contrasenyes de Windows amb diverses tècniques com la força bruta, però també capturant informació de la xarxa...
Metasploit Framework és una eina per a fer tests de penetració i desenvolupar signatures per IDS.
Tor és una xarxa descentralitzada d'ordinadors que ajuden a millorar la privadesa de les persones mentre naveguen per la web, la missatgeria instantània i d'altres aplicacions que fan servir Internet.
Cain & Abel 2.8 és una eina per a la recuperació de contrasenyes de Windows amb diverses tècniques com la força bruta, però també capturant informació de la xarxa...
Metasploit Framework és una eina per a fer tests de penetració i desenvolupar signatures per IDS.
Tor és una xarxa descentralitzada d'ordinadors que ajuden a millorar la privadesa de les persones mentre naveguen per la web, la missatgeria instantània i d'altres aplicacions que fan servir Internet.
MySQL 5.0
Ja està disponible la nova versió 5.0 de MySQL. Els canvis de la versió són força importants, destaca la inclusió de Procediments Emmagatzemats, funcions SQL i Triggers, i també la inclusió de Vistes. La versió 5 ve acompanyada també de diversos potents programes gràfics que ja existien en la versió 4 com són el MySQL Administrator o el Migration Toolkit.
24.10.05
OpenOffice.org 2
L'OpenOffice.org 2.0 ja ha vist la llum oficialment. Les versions localitzades trigaran uns dies.
Les novetats de la nova versió es poden consultar aquí.
Les novetats de la nova versió es poden consultar aquí.
20.10.05
Clients per a publicar en blocs
Últimament he estat provant blog clients per a Drupal i he descobert nombroses característiques que ofereixen. Fins ara utilitzava el BlogThis, que és una extensió de Firefox exclusiva pels blocs del Blogger. També he provat l'extensió JustBlogIt per al Firefox que permet diversos tipus de blocs, però que per Drupal es connecta a la pàgina del bloc per a publicar i per tant no em deixa fer una edició gràfica dels continguts. Dels que funcionen com a programa independent n'he provat diversos i de moment el més pràctic per a Windows ha estat Zoundry. Zoundry permet diversos blocs, edició gràfica, guardar el que publiques, canviar hores i dates, actualitzar continguts, pujar attachments, afegir tag words i un munt de coses més que amb prou feines he provat. Llàstima que no he trobat cap client GPL per a windows, en canvi per a Linux evidenment n'hi han un quants! Aquest post l'he fet amb el Zoundry!
18.10.05
Easy Ubuntu 2.3.1
Llegeixo aquest article Barrapunto | Easy Ubuntu 2.3.1 para Breezy que explica l'existència d'una aplicació amb un assistent que permet instal·lar força complements a l'Ubuntu. Força interessant, sobretot ara que la pràctica Ubuntu Guide no està actualitzada.
17.10.05
Abandonar el Microsoft Access
Abandonar el Microsoft Access | El Cau del Drac ens parla d'algunes de les característiques de la nova base de dades d'Openoffice i d'una interessant eina (que ja he utilitzat diverses vegades) per migrar bases de dades Access (i altres) a MySQL.
13.10.05
Yahoo i Microsoft unificaran el Messenger
Llegeixo a VilaWeb que unificaran els seus programes de missatgeria instantània. Aquesta aliança es fa per competir amb els serveis d'AOL, Google entre d'altres.
Openoffice RC2
El Cau del Senglar, la Destral, i la Vaca que ve de visita (El Bloc de Lo Savi): " Ja tenim aquí el Release Candidate 2 de l'OpenOffice.org. Suposo que la pregunta que es fa tothom a dia d'avui és quan sortirà la versió definitiva..."
Banshee
El Faristol - Bloc personal d'en Jordi Mas - Banshee disponible en català: "Pels que no conegueu aquest programa, Banshee és una nova aplicació per l'escriptori GNOME que permet de forma senzilla importar, gestionar i reproduir la teva col·leció de música. Es poden importar CD-ROM, sincronitzar la teva col·lecció de música amb el teu iPod (poden inclús reproduir música directament des de l'iPod) crear llistes de cançons, convertir a MP3, i enregistrar CD-ROM de forma senzilla"
10.10.05
Mozilla Thunderbird 1.5 Beta 2 Release Notes
Mozilla Thunderbird 1.5 Beta 2 Release Notes: amb la nova beta del Thunderbird 1.5 podem veure les novetats d'aquesta versió, a destacar: actualitzacions més petites, correcció ortogràfic mentre tecleges, i moltes coses més.
Oracle compra Innobase
Barrapunto | Oracle compra Innobase: Oracle ha comprat l'empresa creadora del controlador InnoDB de MySQL (GPL). Segons Oracle diuen que volen millorar el suport al programari lliure, però cal tenir en compte que les empreses MySQL AB i SAP han creat MaxDB un producte que entra en competència amb els productes d'Oracle.
7.10.05
3.10.05
Mozilla Thunderbird 1.0.7 Released
Mozilla Thunderbird 1.0.7 Released: ja hi ha disponible la versió 1.0.7 del Mozilla Thunderbird. Aquesta és una versió que corretgeix diversos errors de seguretat. Veig que a Softcatalà ja tenen la traducció.
Microsoft continua "innovant"
Llegeixo a PuntBarra un post amb aquest títol que trobo molt encertat. Microsoft sosté que el programari lliure no innova, bé, l'Internet Explorer tindrà pestanyes (copia d'Opera i Firefox) i l'Office tindrà suport natiu per a PDF (copiat de l'Openoffice).
30.9.05
Novetats Firefox 1.5
En l'article O'Reilly Network: What Is Firefox hi ha un apartat dedicat a les novetats de la versió 1.5 on es descriuen de forma molt clara, algunes d'elles són: pestanyes reordanables arrosegant amb el ratolí, suport a gràfics SVG, pàgines amb 3 columnes usant CSS3, millora del gestor d'extensions, les actualitzacions seran més petites i no caldrà reinstal·lar el navegador, les preferències s'han reoganitzat etc.
29.9.05
Millorant el Gimp (2.3.4)
El programa de retoc fotogràfic està experimentant forcescanvis. Si l'última versió estable (2.2.8) ja ho demostrava, les versions de desenvolupament inclouen moltíssimes millores, entre elles moltes referides a la usabilitat. I és que la millora de la usabilitat és un dels objectius de Gimp i una de les crítiques històriques que feien els usuaris que ja treballaven amb Photoshop.
Tot i així, per la gent que no hem fet cap curs, és tant difícil començar amb Photoshop com amb Gimp. Per això, fa un any més o menys que em vaig iniciar amb Gimp i de Photoshop continuo sense saber-ne res.
Tot i així, per la gent que no hem fet cap curs, és tant difícil començar amb Photoshop com amb Gimp. Per això, fa un any més o menys que em vaig iniciar amb Gimp i de Photoshop continuo sense saber-ne res.
28.9.05
IDS de host OSSEC HIDS
Llegeixo al Weblog d'en Xavi Caballé una petita ressenya d'aquest sistema de detecció d'intrusos a nivell de Host que integra diverses verificacions i monitoritzacions del sistema i que es pot instal·lar amb agents que enviin la informació a un servidor central. És GPL.
27.9.05
Innovació al món del programari a l'era d'Internet
Innovació al món del programari a l'era d'Internet és un article de Jordi Mas publicat a Softcatalà.
26.9.05
Diverses vulnerabilitats en els productes Mozilla
Múltiples vulnerabilidades críticas en productos Mozilla - Hispasec: aquesta notícia explica les diverses vulnerabilitats que s'han trobat, quines plataformes i programes se'n veuen afectats i les actualitzacions que hi ha disponibles.
21.9.05
Firefox 1.0.7
Weblog d'en Xavi Caballé: nova versió de Firefox que corretgeix diversos errors, entre ells el que us comentava fa uns dies.
El Cau del Drac: les versions localitzades candidates estan pendents d'aprovació.
El Cau del Drac: les versions localitzades candidates estan pendents d'aprovació.
Opera gratuït (però no lliure) i sense publicitat
VilaWeb : el navegador Opera ja es pot fer servir gratuïtament i sense publicitat. L'Opera pretén guanyar posicions i esdevenir el segon navegador més usat.
Sembla que Opera no té lloc en el mercat. Els usuaris de Windows no es molesten massa a canviar de navegador, i els que ho fan obten per utilitzar programari lliure d'alta qualitat com és Mozilla Firefox.
Sembla que Opera no té lloc en el mercat. Els usuaris de Windows no es molesten massa a canviar de navegador, i els que ho fan obten per utilitzar programari lliure d'alta qualitat com és Mozilla Firefox.
20.9.05
Google Talk Beta vs Skype
Google Talk Beta vs Skype compara aquests dos programes i en conclueix en termes generals que Skype encara és millor, però Google té molt de mercat i molt de màrketing i pot canviar moltes coses.
19.9.05
Acceleració del temps d'arranc en MacOS X
Barrapunto | launchd, el nuevo sistema de arranque de MacOS X: sembla que MacOS X aconsegueix accelerar el temps d'arrancada engegant els demons sota demanda i no tots en arrancar. Sembla que aconsegueix temps d'arrancada sorprenents. De fet ja fa temps que és discuteixen coses similars per a Linux, suposo que no deu ser difícil implementar alguna cosa similar. Per a l'entorn de servidor ja no tindria tant sentit... Windows també ha retallat el temps d'arranc, i també utilitzava alguna tècnica similar, no ho recordo exactament.
Article a l'Avui "Em deixes copiar?"
Sempre és interessant quan els mitjans de comunicació d'àmbit general parlen d'aquests temes. Ho he trobat en un post de PuntBarra que té enllaços a l'article.
16.9.05
El gran salt d'Ubuntu 6.04 The Dapper Drake
La futura Ubuntu 6.04 ja té nom quan encara no tenim la 5.10 definitiva. I és que ja s'està treballant en el canvi més important d'Ubuntu, el suport de 3 anys per l'escriptori i de 5 anys pel servidor.
Ubuntu - 5.10 (Breezy Badger) Preview Release
Ja tenim la Ubuntu - 5.10 (Breezy Badger) Preview Release, la versió definitiva s'espera per l'Octubre. Els canvis més importants són:
Desktop: Gnome 2.12, Openoffice.org 2.0 Beta 2, instal·lació de programes més senzilla, suport multillengua millorat, arranc gràfic amb barra de progrés.
Servidor: PHP5, suport per cluster filesystems, fins 4GB de RAM, funcionalitats per a Thin clients etc...
Llegiu la notícia completa per més detalls!
Desktop: Gnome 2.12, Openoffice.org 2.0 Beta 2, instal·lació de programes més senzilla, suport multillengua millorat, arranc gràfic amb barra de progrés.
Servidor: PHP5, suport per cluster filesystems, fins 4GB de RAM, funcionalitats per a Thin clients etc...
Llegiu la notícia completa per més detalls!
S'aprova el domini .CAT
S'aprova definitivament el domini .CAT que servirà per indetificar els recursos de la comunitat cultural i lingüística catalana.
Google Earth descobreix unes ruïnes romanes a Parma
Llegeixo a VilaWeb una notícia curiosa. Un programador italià ha descobert unes ruines mentre utilitzava el programa Google Earth!
15.9.05
DACCO: Diccionari Anglès-Català de Codi Obert
El DACCO és un Diccionari Anglès-Català de Codi Obert. El projecte inclou la cerca per web, plugins de cerca per a Firefox i Internet Explorer, diccionari en PDF, arxius fonts i sembla que s'està treballant en gravar arxius de so amb la pronunciació de les paraules. Les xifres són importants més de 12.000 entrades anglès-català i més de 9000 en català-anglès, a part de traduccions, exemples, notes d'ús etc.
Google Blog Search
Si la setmana passada comentava la ineficàcia dels cercadors per buscar en blocs i us recomanava el Technorati, ara he trobat el Google Blog Search. Google va adquirir fa temps el famós portal de blocs Blogger.com, i suposo que ha integrat la cerca del Blogger amb la tecnologia de Google, per això també podem accedir al mateix cercador per la pàgina Blog Search.
14.9.05
ScreenGrab (0.5!): una extensió per Firefox
andy » ScreenGrab (0.5!) fa captures de pantalla de la web que visualitzem.
Rapid Web Development and Testing with Mozilla Firefox
Aquesta article fa un repàs de les extensions més adequades del Firefox per a desenvolupadors web: Rapid Web Development and Testing with Mozilla Firefox (Ø permet canviar de mode presentació a mode article).
Indispensable per als que programeu!
Indispensable per als que programeu!
Microsoft aplaça l'actualització de setembre
Weblog d'en Xavi Caballé: llegeixo que Microsoft ha aplaçat el pegat de setembre perquè el pegat necessitava un pegat.
Pegat per la vulnerabilitat de Firefox/Mozilla
What Firefox and Mozilla users should know about the IDN buffer overflow security issue: en aquesta pàgina explica com desactivar l'IDN per no ser vulnerable. En una pròxima versió es tornarà a activar. El pegat es pot aplicar amb un fitxer xpi o manualment posant "about:config" filtrant per "network.enableIDN" i fent doble clic per posar-ho a fals.
Teniu una prova de concepte en aquest blog.
Teniu una prova de concepte en aquest blog.
Jugant amb Google Earth
Fins ara no havia trobat el moment per provar una de les últimes invencions de Google, el Google Earth. Bàsicament aquest programa es connecta a la xarxa per baixar la informació del Google Maps i et permet fer un munt de coses. Cercar adreces, navegar pels plànols, calcular distàncies amb línies i camins, imprimir els plànols o extreure'ls com a imatges jpg, marcar punts d'interès etc. També té diverses capes per aplicar com carreteres, edificis, allotjament etc.
Després d'haver provat alguns sistemes d'informació geogràfica i pàgines com l'Hipermapa o el Sima, el Google Earth dóna molt de joc i a més amb vistes aèries més actuals que l'Hipermapa. Caldrà estar atent als productes que estan apareixent nous desenvolupats sobre els Google Maps.
Després d'haver provat alguns sistemes d'informació geogràfica i pàgines com l'Hipermapa o el Sima, el Google Earth dóna molt de joc i a més amb vistes aèries més actuals que l'Hipermapa. Caldrà estar atent als productes que estan apareixent nous desenvolupats sobre els Google Maps.
13.9.05
Integrant Google Maps en altres aplicacions
Llegeixo en una notícia de VilaWeb que una web d'anuncia de venda i lloguer de vivendes utilitza els mapes de Google per mostra la localització de les vivendes. Aquí en podeu veure un exemple.
Seguiment de dietes des de Gnome
Visitant el lloc de notícies de Gnome FootNotes, he trobat una ressenya d'un programa per fer seguiment de dietes completament integrat a Gnome, més info: Shrinking Man Diet Tracker
MySQL Workbench: eina gràfica pel disseny de bases de dades
Llegeixo a Barrapunto que MySQL ha tret una primera versió alfa d'una eina gràfica de disseny de bases de dades. MySQL Worbench sembla que tindrà la qualitat d'altres productes de MySQL com són l'Administrator i el Migration Tool. De moment està disponible per a Windows i aviat ho estarà per a Mac i Linux.
9.9.05
NMAP 3.90
Nova versió de l'NMAP amb algunes novetats, per exemple: escanejat ARP, es pot fer spoofing d'adreces MAC i més signatures de detecció de sistemes operatius.
8.9.05
Technorati search engine per a Firefox
He afegit l'enginy de cerca de Technorati al meu Firefox. Technorati és un cercador d'entrades en blogs. Els cerdadors tradicionals com Google i Yahho no indexen les entrades dels blogs i per tant s'estan perdent una de les parts més dinàmiques de l'Internet actual.
GNOME 2.12 released
GNOME 2.12 released: ja tenim disponible oficialment la versió 2.12 de Gnome.
Les novetats d'aquesta versió les podem trobar en aquesta pàgina, que té dóna accés a diverses seccions amb forces captures de pantalla.
Les novetats d'aquesta versió les podem trobar en aquesta pàgina, que té dóna accés a diverses seccions amb forces captures de pantalla.
Fulls d'estil d'usuari específics per a cada lloc web amb el nou Firefox 1.5
Una de les noves característiques del Firefox 1.5 serà aquesta: Fulls d'estil d'usuari específics per a cada lloc web amb el nou Firefox 1.5
Softcatalà presenta la traducció del Gaim 1.5.0 al català
A Softcatala.org informen d'aquesta nova traducció: "El Gaim és un client de missatgeria instantània multiplataforma i multiprotocol. Ja no caldrà que us instal·leu una aplicació per a l'IRC, una per al MSN Messenger i una per al Yahoo. Gaim integra AIM, ICQ, MSN Messenger, Yahoo!, IRC, Jabber, Gadu-Gadu, SILC, GroupWise Messenger, i Zephyr".
Gaim utilitza les llibreries multiplataforma GTK com ho fa per exemple GIMP i per tant està disponible per Linux i Windows entre d'altres.
Gaim utilitza les llibreries multiplataforma GTK com ho fa per exemple GIMP i per tant està disponible per Linux i Windows entre d'altres.
5.9.05
Firefox 1.5 Beta presenta noves millores
En parlen a diversos llocs, per exemple a Mozilla Developer News, en pocs dies tindrem les primeres betes de Firefox 1.5. Els canvis més destacables a part de corregir errors seran poden reordenar les pestanyes arrosegant-les, augment de la velocitat de navegació i millora del bloqueig de finestre emergents.
Article sobre la música que es baixa d'Internet i la indústria discogràfica
En aquest article de l'AVUI es fa un anàlisi molt clar del tema de les descàrregues per Internet. L'he trobat a través d'una notícia de puntbarra.com.
2.9.05
Opinion: Five reasons NOT to use Linux
Aquest article, Opinion: Five reasons NOT to use Linux, el comenten a molts llocs i ara que l'he pogut llegir, realment és bó i concís (curt), o sigui que dues vegades bó.
Les 5 raons resumides són:
- Linux és massa complicat
- És massa complicat d'instal·lar
- No té prous programes
- No és prou segur
- Linux és més car
Amb això ja es veu per on va l'article.
Les 5 raons resumides són:
- Linux és massa complicat
- És massa complicat d'instal·lar
- No té prous programes
- No és prou segur
- Linux és més car
Amb això ja es veu per on va l'article.
Llibres d'informàtica a Google Print
Weblog d'en Xavi Caballé: Google print ofereix una petita part part de molts llibres de temes d'informàtica.
1.9.05
GNOME 2.12 en català: hem estat els tercers del Món
Gimp 2.2.8 en català
Durant aquest agost Softcatalà ha presentat la versió 2.2.8 de GIMP, el programa de disseny i retoc fotogràfic. Amb aquesta ja en van unes quantes les versions de Gimp que ha sortit aquest any, totes amb petites millores que es van fent perceptibles.
Google i Gmail en català
Ja és possible configurar el Gmail en català. També des de fa uns dies el cercador Google apareix en català quan el navegador té configurat aquest idioma.
29.7.05
Implantació de Firefox
Aquest dies es comentava que Firefox haviar arribat a les 75 Milions de descàrregues (tot i que no sabem massa com ho conten), el que és més fiable potser, són les estadístiques d'implementació perquè es poden saber amb els logs dels servidors web, en aquest blog hi ha un gràfic interessant de la implentació del Firefox en diversos continents.
28.7.05
Mozilla, llicències i diccionaris...
Sembla que hi ha problemes a Mozilla amb el tema de llicències i de moment un dels efectes que notem els usuaris és la desaparició del diccionari en la versió 1.0.6. En parlen en els enllaços següents:
Fundació Mozilla: quan el programari lliure no és tan lliure
Mozilla, llicències i diccionaris (I) | El Cau del Drac
Els diccionaris i com instal·lar-los ho podrem trobar aquí.
Fundació Mozilla: quan el programari lliure no és tan lliure
Mozilla, llicències i diccionaris (I) | El Cau del Drac
Els diccionaris i com instal·lar-los ho podrem trobar aquí.
Nova versió d'Inkscape
Acaba de sortir una nova versió d'Inkscape, l'editor de gràfics vectorials per excel·lència de Linux.
Si aneu a l'apartat Clip Art anireu a l'OpenClipArt on periòdicament s'incorporen més i més gràfics vectorials amb llicències lliures, molt útil per a utilitzar-los en programació, presentacions i diagrames.
Si aneu a l'apartat Clip Art anireu a l'OpenClipArt on periòdicament s'incorporen més i més gràfics vectorials amb llicències lliures, molt útil per a utilitzar-los en programació, presentacions i diagrames.
IBM Systems Journal | Vol. 44
En el IBM Systems Journal | Vol. 44, No. 2, 2005 hi ha forces articles relacionats amb el programari lliure i amb el projectes on hi participa IBM.
Enginys de cerca pel Firefox
Últimament he provat dos enginys de cerca nous al Firefox, l'ISOHunt.com i el de Bittorrent.com, tots dos per cercar bittorrents.
27.7.05
Escollir un gestor de continguts (CMS): Drupal versus Tikiwiki
Últimament he estat provant una parell de gestors de continguts (CMS), Drupal i Tikiwiki, i escollir-ne un resulta difícil, sort que no n'he provat més.
Drupal és un gestor de continguts potser amb menys funcionalitats que Tikiwiki, però tant l'administració com la documentació és més clara. També sembla un pèl més ràpid. És ampliable amb diversos mòduls que afegeixen funcionalitats i l'aparença es pot canviar escollin temes que també es poden afegir.
Tikiwiki ofereix més característiques i pot ser útil no només com a gestor de continguts sinó també com a eina de treball en grup pel fet d'incorporar un wiki a part dels fòrums, articles, comentaris, bitàcores etc. En la versió inestable 1.9.5. els menús de configuració permeten una personalització molt gran de l'entorn.
Per acabar de decidir caldrà repassar els requeriments de cada gestor.
Drupal és un gestor de continguts potser amb menys funcionalitats que Tikiwiki, però tant l'administració com la documentació és més clara. També sembla un pèl més ràpid. És ampliable amb diversos mòduls que afegeixen funcionalitats i l'aparença es pot canviar escollin temes que també es poden afegir.
Tikiwiki ofereix més característiques i pot ser útil no només com a gestor de continguts sinó també com a eina de treball en grup pel fet d'incorporar un wiki a part dels fòrums, articles, comentaris, bitàcores etc. En la versió inestable 1.9.5. els menús de configuració permeten una personalització molt gran de l'entorn.
Per acabar de decidir caldrà repassar els requeriments de cada gestor.
26.7.05
El llençament d'Openoffice.org 2 s'acosta
Llegeixo en El Bloc de Lo Savi que l'Openoffice.org 2.0 ja està molt a prop ja que aquesta setmana finalitza l'entrega de traduccions. No he trobat enlloc una data oficial de llençament, potser al Setembre?
Enigmail 0.92 al Thunderbird en català
Fa unes setmanes va sortir una nova versió d'Enigmail (que afegeix funcionalitats d'encriptació i signatura digital al correu electrònic). En l'actualització automàtica de l'extensió que fa el Thunderbird em vaig trobar amb un error al rearrencar el programa. El problema es soluciona actualitzant també el paquet d'idioma que sembla que s'ha de fer forma manual.
25.7.05
"Informàtica en llibertat", a Presència
"Informàtica en llibertat", a Presència - Els blocs de VilaWeb: el suplement Presència, publicat el diumenge per diversos diaris (Diari d'Andorra, El Punt, Regió 7, Diari de Balears, El 3 de Vuit, Segre, El 9 Nou, Última Hora Menorca, i Diari de Sant Cugat), està dedicat al programari lliure. Sempre és interessant veure que s'explica en un mitjà d'àmbit general.
Firefox i Thunderbird 1.0.6, Nvu 1.0
Projecte Mozilla en català: ja estan disponibles en català les versions 1.0.6 de Firefox i Thunderbird i la versió 1.0 de l'editor de pàgines web Nvu.
22.7.05
Tagzania - Tagging the planet
Tagzania és una pàgina col·laborativa per marcar punts geogràfics en mapes. És una idea interessant, veig que utilitzen els mapes de Google Maps.
Equip "Utnubu" a Debian
Debian funda su Equipo Utnubu :: VivaLinux!: sembla que Debian ha creat un equip de gent per fer les coses que té Ubuntu i no té Debian. La idea és provar d'integrar el parches d'Ubuntu a Debian o contactar amb els desenvolupadors d'Ubuntu per a que fagin paquests compatibles amb Debian.
21.7.05
Firefox i Thunderbird 1.0.6
Weblog d'en Xavi Caballé: disponible les versions 1.0.6 de Firefox i Thunderbird. Degut a un problema de compatibilitat en la 1.0.5 de Firefox s'ha fet una nova versió 1.0.6 i s'ha usat el mateix número de versió per a Thunderbird.
La versió en català sortirà en poques hores, sembla que hi hagut un petit problema de descordinació a mozilla.org.
La versió en català sortirà en poques hores, sembla que hi hagut un petit problema de descordinació a mozilla.org.
20.7.05
Nvu 1.0 primera versió en català
El Faristol - Bloc personal d'en Jordi Mas: ja està disponible un traducció Beta del Nvu 1.0. Aquest programa és un editor visual de pàgines web que es va començar a desenvolupar a partir del codi font del Mozilla Composer.
18.7.05
15.7.05
Mozilla Thunderbird 1.0.5 Released
Mozilla Thunderbird 1.0.5 Released - MozillaZine Talkback: ja hi ha disponible una nova versió del Thunderbird, la gent de Mozilla s'ha saltat un parell o tres de números per arribar a la versió 1.0.5, la mateixa versió que el Firefox.
Opinió: "Ubuntu es posa per davant Fedora"
En el bloc El Cau del Senglar, la Destral, i la Vaca que ve de visita (El Bloc de Lo Savi) expressen aquesta opinió basada en els canvis en el cicle de vida d'Ubuntu. Hi ha un enllaç també a la notícia de la Fundació Ubuntu.
13.7.05
Firefox 1.0.5
Weblog d'en Xavi Caballé: "La Fundació Mozilla anuncia la disponibilitat de nova versió 1.0.5 de Firefox. És una actualització de seguretat que corregeix diversos problemes de seguretat".
La versió catalana no trigarà gaire i la setmana vinent segurament tindrem noves versions del Thunderbird i del Mozilla.
La versió catalana no trigarà gaire i la setmana vinent segurament tindrem noves versions del Thunderbird i del Mozilla.
11.7.05
PalmOS està mort, tal i com el coneixem
Pocket PC Thoughts - Daily News, Views, Rants and Raves: expliquen que tots els desenvolupament ja s'estan realitzant en Linux i fa reflexions sobre aquest fet.
Nova Fundació Ubuntu
Ubuntu - New Ubuntu Foundation Announced: aquesta nova fundació té com a objectius contractar els principals desenvolupadors del projecte per garantir-ne la continuitat. També es busca donar suport gratuít durant 3 anys a les versions d'escriptori i durant 6 a les versions de servidor.
7.7.05
Firefox és utilizat per més del 10% dels europeus
Firefox es utilizado por más del 10% de los europeos :: ABADIA DIGITAL :: Noticias sobre las Nuevas Tecnologías: la xifra varia segons el país, a Finlàndia la quota arriba al 20% mentre a Itàlia es queda al 3,8%.
Vulnerabilitat greu a l'Internet Explorer
Weblog d'en Xavi Caballé: hi ha una vulnerabilitat en un component de Java d'IE que permet executar codi a la màquina client. Ja hi ha proves de concepte per explotar la vulnerabilitat, però no hi ha pegat per solventar-ho.
4.7.05
PalmSource Linux phone due next year
PalmSource Linux phone due next year - vnunet.com: després de comprar una companyia xinesa qeu fabrica PDAs amb Linux, sembla que PalmSource podria alliberar un nou sistema operatiu basat en Linux l'any vinent.
1.7.05
Trencada la restricció del Google Video Viewer
Weblog d'en Xavi Caballé: "DVD Jon" és l'alias de Jon Lech Johansen, el hacker que va craquejar l'encriptació dels DVDs i unes quantes coses més. La seva última proesa és l'alliberament d'un pegat que permet utilitzar el Google Video Viewer per veure videos de qualsevol servidor i no només dels de Google. Aquest programa és una modificació del reproductor VideoLan (GPL). En aquest cas, suposo que el hacker no ha usat enginyeria inversa com en altres ocasions perquè disposava del codi font.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)