<script type="text/javascript">
if ((window.location.href.toString().indexOf('.com.es/'))>'1')
{
window.location.href = window.location.href.toString().replace('.blogspot.com.es/','.blogspot.com/ncr/');
}
</script>/var/log és un bloc personal que recull i documenta coneixements i informacions sobre Linux, programari lliure i tecnologies de la informació.
20.3.12
Com evitar la redirecció a blogger.com.es
15.3.12
Novetats del LibreOffice 3.5
- Desarà els documents en format ODF 1.2 enlloc d'1.1 i això farà que Microsoft Office es queixi, però reparant el document ens l'importarà.
- El xifrat de documents utilitza un algorisme nou més segur i per tant les versions de LibreOffice fins a la 3.4.4 no podran obrir aquest documents.
- Millores en l'edició d'encapçalaments i peus de pàgina.
- Millores importants en la correcció gramatical (només en anglès i algun altre idioma).
- El recompte de paraules s'actualitza mentre teclegem.
- Les taules de continguts ara enllacen el contingut per defecte.
- S'afegeix compatibilitat (importació i exportació) de comentaris de MS Office (.docx).
- Millores en la tipografia.
- Millora de la tipografia de la ela geminada "l·l" del Català!
- Impress/Draw: noves formes que permeten una millor importació de PPTX.
- Impress/Draw: les diapositives ocultes no s'exporten a PDF sinó es diu explícitament.
- Math: importació/exportació de fòrmules amb documents .docx.
- Base: nou driver per a PostgresSQL i molts errors corregits.
- Millor importació de documents Visio a Draw.
- Millor importació de documents RTF, s'ha reescrit.
- Millor importació de document .docx.
- Visualització de números de línia i navegació per número de línia.
- Botó per intercanviar entre presentacions i notes del presentador.
- Botó d'escanejat per sistemes Unix.
- El diàleg quan desem amb un format no natiu és més clar.
- Millores en el mecanisme d'actualització.
- Neteja de codi no necessari i binaris més petits.
- Millor instal·lador per a Windows.
Error running shared postrotate script for /var/log/mysql.log /var/log/mysql/mysql.log /var/log/mysql/mysql-slow.log
GRANT RELOAD, SHUTDOWN, PROCESS, SHOW DATABASES, SUPER, LOCK TABLES ON *.* TO 'debian-sys-maint'@'localhost' IDENTIFIED BY PASSWORD 'XXXXXX';
14.3.12
Problemes amb els fitxers privats de Drupal
Tingueu en compte que els fitxers privats continuen sent accessibles a tothom si es coneix la URL, per tant utilitzeu algun mòdul addicional per protegir-los com per exemple aquest.
Configuracions de PHP per treballar amb fitxers a Drupal 7
file_uploads = On must be set to "On"upload_max_filesize = 24M can't be larger than post_max_sizemax_input_time = 300 small values may cause timeouts for large file uploadsmemory_limit = 64M small values may cause out of memory errors for large file uploadsmax_execution_time = 180 small values may cause timeouts for large file uploadspost_max_size = 24M limits the size of input submitted to the website (including attached files)13.3.12
El Cron no funciona, cron.hourly, cron.daily no funcionen!
El problema es troba al fitxer /etc/crontab on l'ordre run-parts (que executa els scripts d'un directori) per defecte no accepta gaires caràcters si no es defineix expressament.
Només cal que proveu run-parts --test /etc/cron.daily per saber el que s'executarà i si voleu utilitzar caràcters especials ho podeu fer així run-parts --test --regex='(.*)' /etc/cron.hourly o afegint un altre modificador, vegeu man run-parts.
1.3.12
Catalanitzar el teu mòbil amb Android
Projectes/Android - Wiki de Softcatalà: Si disposeu de la versio 1.5 o 2.x d'Android, podeu emprar l'aplicació More Locale 2, disponible gratuïtament al Market. Un cop instal·lada podreu indicar el codi de llengua corresponent al català (ca) i un codi d'estat (AD,ES,FR,IT). Tingueu en compte que aquesta aplicació no és de codi lliure.Bàsicament s'aconsegueix que algunes aplicacions surtin en català, com algunes de Google, i sobretot, que la navegació sigui sempre que sigui possible en català.
Potser en l'explicació no queda molt clar. A mi m'ha calgut introduir un nou idioma i posar els codis de llengua i país.
29.2.12
Catalanitzar el Windows
Un programa imprescindible per l'entorn Windows i que encara té camí per recórrer ja que s'hi poden afegir la catalanització de més aplicacions.
15.2.12
Instal·lació d'Oracle SQLDeveloper 3.1 a Ubuntu 11.10
Tot i així, a l'arrencar el programa m'ha demanat si volia importar dades d'instal·lacions antigues i m'ha importat totes les connexions que tenia definides (ho desa a ./sqldeveloper).
10.2.12
Llistar els directoris segons la mida
du -k | sort -nr | more17.1.12
Configuració avançada de phpMyAdmin
cd /usr/share/doc/phpmyadmin/examplesI en principi, tot funcionarà i no caldrà fer res més. Si no tinguéssim un usuari amb els permisos adequats, llavors si que caldria establir una contrasenya per l'usuari pma tal i com explica aquí: Installing phpMyAdmin Advanced Features on Ubuntu
gunzip create_tables.sql.gz
mysql -u root -p < create_tables.sql
12.1.12
Error de PHP amb sqlite.so a Ubuntu 11.10
10.1.12
Ajustant la Weather Extension del Gnome Shell
9.1.12
Instal·lació d'Eclipse i PHPEclipse a Ubuntu Natty
Obrim l'Eclipse i anem a Help -> Install New Software. Introduïm la URL http://phpeclipse.sourceforge.net/update/nightly_1.2.x/, escollim els 3 components i anem donant a següent fins que ho instal·lat tot. Sembla que la versió 1.2.x és la més actual. La versió nigthly sense el _1.2.x no m'ha funcionat.
En acabar caldrà reiniciar l'Eclipse i per començar a treballar crearem un nou projecte que escollirem que sigui de tipus PHP Project.
Actualitzant a Virtualbox 4.18
> dpkg -i virtualbox-4.1_4.1.8-75467~Ubuntu~natty_i386.deb
dpkg: es considera la desinstaŀlació de virtualbox-4.0 en favor de virtualbox-4.1…
I després d'una llarga llista de missatges ha acabat la instal·lació, ho he provat i ha funcionat perfectament.
La nova versió 4.18 de VirtualBox afegeix característiques d'exportació de màquines virtuals i discos.
30.11.11
Drupal cron a Ubuntu
Si es té accés root a Ubuntu, una manera fàcil de programar-ho és creant un petit script al directori /etc/cron.daily o /etc/cron.hourly (segons la freqüència que vulguem). Alternativament, podem editar el fitxer /etc/crontab i definir la freqüència que ens interessi o utilitzar la comanda crontab des de qualsevol usuari si tenim autorització (vegeu man crontab). En qualsevol cas, necessitarem un script com el següent amb permisos d'execució:
#!/bin/sh
wget http://localhost/drupal/cron.php -o /dev/null -O /dev/null
17.11.11
Opera Mobile Emulator per Linux
Aquest programa és una solució més ràpida i més pràctica que fer servir l'emulador on-line de l'Opera o el Firefox Agent Switcher.
16.11.11
Descarregar vídeos de TV3 des de Linux
wget http://www.gnulinux.cat/dev/tv3.tar.gz
tar -xvzf tv3.tar.gz
cd tv3
bash install
Donar accés a /var/www a un usuari
- su
- mkdir desenvolupament
- chmod 775 desenvolupament
I llavors afegim l'usuari al grup www-data. Ho podem fer canviant el grup principal o afegint un secundari, respectivament:
- usermod -G grup usuari
- usremod -g grup usuari
4.11.11
Instal·lació del servidor FreeNX a Ubuntu 10.04
A FreeNX - Community Ubuntu Documentation trobareu tota la documentació necessària per instal·lar-ho amb alguns canvis segons la distribució d'Ubuntu on ho feu, a la versió 10.04 cal fer:
> aptitude install python-software-properties
> add-apt-repository ppa:freenx-team
> aptitude update
> aptitude install freenx
> wget https://bugs.launchpad.net/freenx-server/+bug/576359/+attachment/1378450/+files/nxsetup.tar.gz
> tar -xvf nxsetup.tar.gz
> cp nxsetup /usr/lib/nx/nxsetup
> /usr/lib/nx/nxsetup --install
I per instal·lar el client NX a Ubuntu 11.10 anirem a nomachine.com i descarregarem el client, jo he baixat l'nxclient_3.5..0-7_i386.deb. Després amb l'NX Connection Wizard la configuració és bastant simple.
27.10.11
Remmina: el nou client RDP per a Ubuntu 11.10
Amb el Remmina podem importar tots els servidors amb el que ens connectàvem des de tsclient. Anem a Eines -> Importa i triem els fitxers .rdp que vulguem del directori ~/.tsclient/.
Per defecte, Ubuntu només ens instal·la el client Vinagre (SSH, RDP, VNC), però aquest no és capaç d'importar les connexions del tsclient.
Recordeu que si vàreu memoritzar les contrasenyes, les tindreu sense xifrar als fitxer .rdp de ~./tsclient i que amb remmina passa el mateix, crea uns fitxers a ~/.remmina.
Instal·lar l'entorn gràfic en un servidor Ubuntu
Hi ha diverses solucions per no instal·lar tants paquets com ho faríem si fem instal·lem el meta paquet ubuntu-desktop. Podem optar per un gestor de finestres lleuger o per utilitzar túnels SSH.
Executant aplicacions gràfiques a través de SSH
> xhost ip-desktop
I mireu que a /etc/ssh/sshd_config l'X11Forwarding estigui a Yes.
Des del client només heu de fer un
> ssh -X user@server
Si voleu compressió afegiu una "c" -cX i després només cal que teclegeu el nom de l'aplicació remota que voleu executar:
> xeyes &
26.10.11
10 coses a fer després d'instal·lar Ubuntu 11.10
Si ja venim de la versió 11.04 i anteriors, segurament unes quantes d'aquestes coses ja les tindrem. Potser tampoc acabo d'estar d'acord amb l'opinió de que Firefox és tant inestable i Chrome tant maravellós. En tot cas, què cadascú triï els paquets que vulgui!
També interessant aquesta guia per instal·lar el Gnome Shell.
21.10.11
Primeres impressions de l'Ubuntu 11.10
- El Unity sembla molt més ben acabat i no dóna els problemes que donava abans (no s'encalla i no surt tapant la finestra on realment vols clicar). Quan tens dues pantalles ara el menú de programes es situa a la pantalla de l'esquerra i no a la pantalla de la dreta.
- He provat molt per sobre Gnome i Gnome Shell entrant com a Gnome i com a Ubuntu Classic i m'ha agradat el grafisme, però encara hi he treballat poc i m'hi haig d'acostumar i acabar de decidir.
- A la versió de 64 bits ja detecta sense problemes el lector de CD/DVD SATA.
- Pels que sempre ens ha agradat el Thunderbird, estem contents que s'hagi escollit com a client per defecte i que la integració per fi sigui molt bona.
- El PHPMyAdmin ha millorat força.
- gThumb continua sense ser el programa per defecte per visualitzar les imatges i el que porta per defecte no m'agrada.
- Amb Ubuntu classic surt el menú d'apagar tallat i he vist que s'ha de prémer ALT.
- Alguna penjada també he tingut, però sembla prou estable.
- Amb el VirtualBox d'Oracle continua donant el mateix problema cada cop que hi ha una actualització del kernel i a més a més no puc instal·lar la nova versió 4.1.
21.7.11
VirtualBox dóna un error després d'una actualització
Failed to install using DKMS, attempting to install withoutInstal·lo el paquet linux-headers-2.6.38-10-generic-pae tal i com em suggereix el fitxer de log (coincideix amb l'últim kernel instal·lat, ls /boot ) i llavors torno a fer el setup:
Makefile:169: *** Error: unable to find the sources of your current Linux kernel
. Specify KERN_DIR=and run Make again. Stop.
> aptitude install linux-headers-2.6.38-10-generic-paeI tot funciona OK!
> /etc/init.d/vboxdrv setup
15.7.11
Apagar automàticament el teu Linux
- Obrim un terminal i entrem com a root amb la comanda "su".
- Executem la comanda "at" seguida de l'hora en que volem apargar l'ordinador, per exemple "at 8pm"
- Teclegem la comanda que volem executar, en el nostre cas volem apagar l'ordinador amb la comanda "halt".
- Teclegem CONTROL+D per sortir.
2.6.11
Com canviar el directori de dades de MySQL
3.5.11
Primeres impressions d'Ubuntu 11.04
- VirtualBox ha deixat de funcionar, jo utilitzava la versió OSE dels repositoris d'Ubuntu, però com que no he aconseguit fer-la funcionar, he optat pels repositoris de Sun-Oracle i m'han tornat a funcionar les màquines virtuals només retocant la memòria de les targetes gràfiques i cridant el servei a "/etc/init.d/vboxdrv setup".
- El Firerfox 4 surt en valencià, però inactivant la variant valenciana als complements i reiniciant s'arregla (vegeu-ho).
- Noves versions de molts programes com per exemple: Firefox, UFRaw, OpenShot...
17.3.11
Instal·lar els codecs H.264 a OpenShot
9.3.11
Firefox supera l'IE definitivament?
- Firefox 38%
- Internet Explorer 37%
- Chrome 15%
- Safari 7%
- Windows 83,4%
- MAC 8,7%
- Linux 4,6%
21.1.11
Nautilus-image-converter
$ sudo aptitude install nautilus-image-converter$ killall nautilusAltres extensions de Nautilus que he comentat les trobareu clicant a l'etiqueta nautilus.
19.1.11
Citacions de Biblio en nodes de Drupal
Després usant els esmentats tags, per exemple [bib]citebkey[/bib], s'inseriran automàticament referències automatitzades. Per defecte, si no canvieu la configuració de biblio, la clau de cita és el número de node. També vigileu si utilitzeu un editor gràfic ja que potser us donarà problemes la inserció dels tags.
11.1.11
Passant a la branca 2.x de Mobile Tools
La vesió 1.x que era l'estable fins ara ha desaparegut donant pas a la branca 2.x. He actualitzat de l'1.14 a la 2.1 sense cap problema ja que la configuració es manté perfectament.
22.12.10
De Service Links 1.0 a 2.0
- Actualitzem el mòdul com qualsevol altre mòdul
- Activar el mòduls que proveïxen els serveis que ens interessen.
- Configurar on i com mostrem els Service Links (admin/settings/service_links).
- Configurar i ordenar els serveis (admin/settings/service_links/services).
- Donar el permís d'accés a Service Links.
21.12.10
Posar mini CDs en lectors verticals
15.12.10
L'scheduler d'Oracle Database
A part de l'article que enllaço, la documentació d'Oracle ens explica els canvis de cada nova versió d'Oracle. Per exemple, a partir de la 11g podem executar tasques remotament: http://www.oracle-base.com/articles/10g/Scheduler10g.php
Diagnosticant errors a Oracle tipus ORA-00600
Adrciadrci> show incidentAdrci> show trace -i 999El 999 seria el número d'incident.
1.12.10
Diashapes, diagrames addicionals per a DIA
També podem descarregar els diagrames que es interessi i instal·lar-los manualment.
23.11.10
Canviant el nom i la IP de l'Oracle Application Server 10g
El control de volum m'ha desaparegut
Traduït al català: cliquem sobre la barra amb el botó dret del ratolí i li diem "Afegeix al quadre..." i després triem la "Miniaplicació de l'indicador" i cliquem a "Afegeix".
El nom és una mica confús, però segons he llegit en la versió 10.10 s'agrupen diversos controls multimèdia en una mateixa icona.
22.11.10
Clonar màquines virtuals de VirtualBox
- VBoxManage clonevdi Master.vdi Clone.vdi
Per sort sembla que hi ha una ordre poc documentada que funciona. Es tracta de fer una còpia i després assignar-li un identificador nou:
cp Master.vdi Clone.vdi
- VBoxManage internalcommands setvdiuuid Clone.vdi
10.11.10
Els caixers automàtics de Telebanco 4B discriminen el català
De moment el meu mètode de protesta és utilitzar l'anglès.
9.11.10
Service links 2.x no m'acaba d'agradar
A la versió 2.x les actualitzacions semblen més fàcils, però la configuració prèvia és més pesada i la migració des de la versió 1.x no és directe. D'altra banda, s'introdueixen un munt de cadenes noves que cal traduir.
8.11.10
Eliminar fitxers de log antics a Windows
FORFILES /P “C:\LogFiles” /S /D -7 /C “CMD /C DEL /F /Q @PATH”
5.11.10
Linux desaparegut dels Netbooks?
16.9.10
Couturier: uneix documents PDF de manera senzilla
15.9.10
Instal·lant el mòdul CAS per a Drupal
Si la seguretat ens importa, serà convenient mirar si hi ha actualitzacions de phpCAS de tant en tant. Per exemple, les versions anteriors a la 1.1.2 tenen un problema de seguretat seriós.
13.9.10
Transliteració amb el mòdul pathauto
- sites/web/i18n-ascii.txt
- sites/all/i18n-ascii.txt
- sites/all/modules/pathauto/i18n-ascii.txt
29.7.10
Variables multilingües a un web multi-idioma de Drupal
Drupal i SSL
De fet, hi ha dues aproximacions al problema, definir quines pàgines necessiten xifrat (utilitzant el mòdul Secure Pages) o fer que els usuaris autentificats utilitzin SSL. Aquesta segona opció és la que em sembla més lògica, però el mòdul que ho fa, el 443 Session està encara en fase alpha i és molt poc utilitzat.
26.7.10
17.7.10
Mesurant el creixement del directori files de Drupal
- Llisto els fitxers del directori i els ordeno pel la data de creació: ls -lts > report.txt
- Reemplaço els espais en blanc (2 espais en blanc) per un de sol. Editant amb el vi faig diverses vegades :%s/ / /g
- Finalment, també amb el vi trec els espais en blanc de principi de línia :/$/^ //g
- Ens quedem amb les columnes 6 i 7: cut -d " " -f 6-7 report.txt > report2.txt
Segurament, hi ha altres maneres de fer-ho però aquest m'ho permet fer en diversos sistemes. També hi ha altres ordres com du que poden ser molt útils.
10.6.10
Redireccions a Apache
redirect 301 /carpeta http://noudomini/carpeta
RedirectMatch 301 ^/carpeta/subcarpeta/(.*)$ http://noudomini/carpeta/$1
El que no he provat és que passa si fem la redirecció reescrivint les URLs amb alguna cosa com aquesta:
RewriteEngine On
RewriteRule ^olddir/(.*)$ http://new.com/newdir/$1 [R=301,L]
Com agafar el feed RSS d'una de les categories d'un bloc de Blogger?
http://logd.blogspot.com/feeds/posts/default/-/ubuntu
8.6.10
Problemes a l'extreure pistes de CD amb el Sound Juicer
3.6.10
Lleuger aument de l'ús de Linux
Agafant l'últim any (amb data d'avui) i comparant-lo amb els 2 anterior veig que:
- Windows descendeix: 92%, 89% i 86%
- Mac puja: 3,9%, 6,4 i 8,6%
- Linux puja: 3,4%, 4,13% i 4,78%
28.5.10
Simplificant l'accés per ssh des de la consola
Host nom-curt
HostName nom-del-servidor.com
User usuari
Llavors a partir d'aquest moment podem teclejar directament "ssh nom-curt".
Alguns retocs als servidors Apache
- MaxRequestsPerChild 150: a Ubuntu i a Debian posa 0, però hi ha forces programes PHP que no alliberen bé la memòria, per tant és interessant recrear els processos de tant en tant per alliberar memòria.
- ServerTokens Prod: no dóna tanta informació sobre el tipus i versió de servidor web i sistema operatiu.
- ServerSignature Off: no dóna tanta informació sobre el tipus i versió de servidor web i sistema operatiu.
Not Found
The requested URL /nomquenoexisteix was not found on this server.
Apache/2.2.8 (Ubuntu) PHP/5.2.4-2ubuntu5.10 with Suhosin-Patch mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.8g Server servidor Port 80
I obtenim missatges així:
Not Found
The requested URL /nomquenoexisteix was not found on this server.
Apache Server at servidor Port 80
5.5.10
Com editar i crear fitxers PDF?
- Perquè tenim un botó que ens genera automàticament una versió en fitxer PDF del document que tenim obert.
- Perquè si anem a Fitxer -> Exporta com a PDF tenim un munt d'opcions com per exemple: controlar la resolució de les imatges i la mida del document, posar contrasenyes i limitar certs usos, etc.
- Perquè podem crear un document PDF híbrid que té a dins el document original en format Openoffice.org. Així quan obrim el PDF amb l'Openoffice.org se'ns obrirà sense cap problema el document original a partir del qual es va crear el PDF. Això es fa anant a Fitxer -> Exporta com a PDF i marcant l'opció Crea un fitxer híbrid.
Finalment, també és útil saber que podem crear documents PDF imprimint el document en una impressora especial que crea fitxers PDF, això a Linux ja ens ve per defecte i a Windows podem fer servir el PDFCreator.
Tots aquest programes els podeu descarregar del web de Softcatalà.
4.5.10
Menu site map, arreglant l'ordre dels menús del site map
25.4.10
Actualitzant de la 9.10 a la 10.04 uns dies abans...
Alguns canvis i migracions:
- El nou aspecte ha estat el primer canvi que m'ha sobtat, però no m'ha agradat que els botons de les finestres estiguin a la cantonada esquerra i algunes barres massa fosques on les lletres es llegeixen malament.
- El nou Thunderbird 3 ha estat el primer canvi important. Els diversos comptes de correu han funcionat a la primera i un cop instal·lades les extensions lightning i Provider for Calendar he recuperat els calendaris locals i remots sense problemes.
- El Firefox m'ha descartat alguna extensió i també ha trobat alguna actualització, res greu. M'ha desaparegut la cerca de paquets d'Ubuntu i l'he hagut d'instal·lar i llavors m'ha donat un error dient que ja existia...
- L'Openoffice.org l'he hagut d'instal·lar altre vegada: aptitude install openoffice.org
- He provat alguns programes i tot sembla funcionar: VirtualBox, GoogleEarth, KeePassX, Opera, Chrome, ...
- Encara tinc molts programes per provar, especialment les noves incorporacions.
8.3.10
Instal·lació de Drush a Ubuntu
- wget http://ftp.drupal.org/files/projects/drush-All-Versions-2.1.tar.gz
- tar xzvf drush-All-Versions-2.1.tar.gz
- ln -s /directori/drush/drush /usr/bin/drush
I sembla que ja funciona a tot arreu, ara per fer-lo funcionar haurem d'anar a dins el directori d'instal·lació del nostre Drupal, per exemple /var/www/site/ i ja podrem fer una primer ordre drush status per comprovar la instal·lació i mirar que funcioni.
El pas 3 es pot fer també creant un alias, ho explica tot el fitxer README.txt de Drush.
En alguns casos necessitarem instal·lar el paquet php5-cli.
Desactivar l'expiració de contrasenyes a Oracle 11g
ALTER PROFILE DEFAULT LIMIT PASSWORD_LIFE_TIME UNLIMITED;
Si tenim l'usuari creat em dóna la sensació que perquè aquesta directiva funcioni caldrà recrear l'usuari o canviar-li la contrasenya amb un:
ALTER USER nom_usuari IDENTIFIED BY contrasenya;
22.1.10
Programes lliures imprescindibles en servidors Windows
- Firefox: ni que només sigui per descarregar programari, és molt millor això que un Internet Explorer on és impossible descarregar res de Sourceforge, ja que has d'anar autoritzant tots els mirrors, però un cop ho has fet no t'ho descarrega...
- 7-zip: fins al Windows 2003 no va aparèixer el suport als fitxers .zip, però el descompressor de Windows era molt i molt lent i no tenia suport per altres tipus de fitxers comprimits. Amb el Windows 2008 sembla que ha millorat bastant la velocitat de descompressió, però com que crec que els formats suportats no són molt limitats ho continuo instal·lant.
- Geany: continuo instal·lant un editor de text amb cara i ulls i amb reconeixement de sintaxi, suport de diversos jocs de caràcters, amb pestanyes, etc. Un editor de text molt lleuger però molt complet i a més a més multiplataforma.
18.1.10
Lightning 1.0 almost ready, Ubuntu not.
L'equip que desenvolupa el Lightning, l'extensió de calendari del Thunderbird, ens diu que la versió 1.0 beta1 ja és prou estable per fer-la servir amb normalitat. O sigui que si treballeu amb Windows, feu una còpia de la carpeta Thunderbird de dins el Documents and Setting\datos de programa i ja podeu aventurar-vos a instal·lar la versió 3 del Thunderbird. Si feu servir Linux, podeu fer també el pas fent la còpia de seguretat de la carpeta ./mozilla-thunderbird, desinstal·lant el paquet thunderbir, descarregant el nou paquet (ja que no està en els repositoris) i fent la instal·lació.
Jo que sóc una mica més mandrós i esperaré a la propera versió d'Ubuntu que espero que incorpori la versió 3 del Thunderbird, ara mateix però, sembla que no hi és..
14.1.10
Dia per Windows, versió 0.97
Al Dia li passa com al Gimp, a Linux continua usant com a mínim un parell de finestres independents, a la versió per a Windows s'ha integrat tot en una sola finestra amb pestanyes. Esperem trobar-ho aviat a Linux!
La llista de canvis de la versió 0.97 és força extensa i també us pot interessar aquests apunts sobre Dia, en els que veig que l'últim any hi hagut més de 3 milions de descàrregues o que també hi ha un repositori de shapes per afegir al Dia.
Xarxa i Llibertat
Considerem imprescindible la retirada de la disposició final primera de la Llei d’Economia Sostenible pels següents motius:
1. Viola els drets constitucionals en els quals s’ha de basar un estat democràtic, especialment la presumpció d’innocència, llibertat d’expressió, privadesa, inviolabilitat domiciliària, tutela judicial efectiva, llibertat de mercat, protecció de consumidores i consumidors, entre d’altres.
2. Genera per a Internet un estat d’excepció en el qual la ciutadania serà tractada mitjançant procediments administratius sumaríssims reservats per l’Audiència Nacional a narcotraficants i terroristes.
3. Estableix un procediment punitiu “a la carta” per a casos en els quals els tribunals ja han manifestat que no constituïen delicte, implicant fins i tot la necessitat de modificar almenys 4 lleis, una d’elles orgànica. Açò comporta un canvi radical al sistema jurídic i una font d’inseguretat per al sector de les TIC (Tecnologia de la Informació i la Comunicació). Recordem, en aquest sentit, que l’intercanvi de coneixement i cultura a la xarxa és un motor econòmic important per a eixir de la crisi com s’ha demostrat àmpliament.
4. Els mecanismes preventius urgents dels quals disposa la llei i la judicatura són per a protegir a tota la ciutadania davant de riscos tan greus com els que afecten a la salut pública. El Govern de l’Estat pretén utilitzar aquests mateixos mecanismes de protecció global per a beneficiar interessos particulars enfront de la ciutadania. A més la normativa introduirà el concepte de “lucre indirecte”, és a dir: es pot tancar el bloc perquè “promocione” a un que “promociona” a un altre que vincula a un tercer que fa negocis presumptament il·lícits
5. Recordem que la propietat intel·lectual no és un dret fonamental contràriament a les declaracions del Ministre de Justícia, Francisco Caamaño. El que és un dret fonamental és el dret a la producció literària i artística.
6. D’acord amb les declaracions de la Ministra de Cultura, aquesta disposició s’utilitzarà exclusivament per a tancar 200 webs que presumptament estan atemptant contra els drets d’autor. Entenem que si aquest és l’objectiu de la disposició, no és necessària, ja que amb la legislació actual existeixen procediments que permeten actuar contra webs, fins i tot amb mesures cautelars, quan presumptament s’estiga incomplint la legalitat. Per la qual cosa no queda sinó recelar de les veritables intencions que la motiven ja que l’única cosa que afig a la legislació actual és el fet de deixar la ciutadania en una situació de greu indefensió jurídica a l’entorn digital.
7. Finalment considerem que la proposta del govern no només és un malbaratament de recursos sinó que serà absolutament ineficaç en els seus presumptes propòsits i deixa clara l’absoluta incapacitat per part de l’executiu d’entendre els temps i motors de l’Era Digital.
La disposició és una concessió més a la vella indústria de l’entreteniment en detriment dels drets fonamentals de la ciutadania en l’era digital.
La ciutadania no pot permetre de cap manera que seguisquen els intents de vulnerar drets fonamentals de les persones, sense la deguda tutela judicial efectiva, per a protegir drets de menor rang com la propietat intel·lectual. Aquesta circumstància ja va ser aclarida amb el dictat d’inconstitucionalitat de la llei Corcuera (o “llei de la puntada en la porta”). El Manifest en defensa dels drets fonamentals a Internet, signat per més de 200.000 persones, ja va avançar la reacció i demandes de la ciutadania abans la perspectiva inacceptable del govern.
Per a impulsar un definitiu canvi de rumb i coordinar una resposta conjunta, el 9 de gener s’ha constituït la “Xarxa Sostenible” una plataforma representativa de tots els sectors societat civil afectats. L’objectiu és iniciar una ofensiva per a garantir una regulació de l’entorn digital que permeta expressar tot el potencial de la Xarxa i de la creació cultural respectant les llibertats fonamentals.
En aquest sentit, reconeixem com a referència per al desenvolupament de l’era digital, la Carta per a la innovació, la creativitat i l’accés al coneixement, un document de síntesi elaborat per més de 100 experts de 20 països que arreplega els principis legals fonamentals que han d’inspirar aquest nou horitzó.
En particular, considerem que en aquests moments és especialment urgent la implementació per part de governs i institucions competents, dels següents aspectes arreplegats en la Carta:
1. Els artistes com tots els treballadors han de poder viure del seu treball (referència punt 2 “Demandes legals“, paràgraf B. “Estímul de la creativitat i la innovació”, de la Carta);
2. La societat necessita per al seu desenvolupament d’una xarxa oberta i lliure (referència punt 2 “Demandes legals“, paràgraf D, “Accés a les infraestructures tecnològiques”, de la Carta);
3. El dret a cita i el dret a compartir han de ser potenciats i no limitats com a fonament de qualsevol possibilitat d’informació i constitutiu de tot coneixement (referència punt 2 “Demandes legals“, paràgraf A, “Drets en un context digital”, de la Carta);
4. La ciutadania ha de poder gaudir lliurement dels drets exclusius dels béns públics que es paguen amb els seus diners, amb els diners publics (referència punt 2 “Demandes legals“, paràgraf C, “Coneixement comú i domini públic”, de la Carta);
5. Considerem necessària una reforma en profunditat del sistema de les entitats de gestió i l’abolició del cànon digital (referència punt 2 “Demandes legals“, paràgraf B, “Estímul de la creativitat i la innovació”, de la Carta).
Per tot això avui s’inicia la campanya INTERNET NO SERÁ OTRA TV i es duran a terme diverses accions ciutadanes durant tot el període de la presidència espanyola de la UE. Considerem particularment importants en el calendari de la presidència de torn espanyola el II Congrés d’Economia de la Cultura (29 i 30 de març a Barcelona), Reunió Informal de ministres de Cultura (30 i 31 de març a Barcelona) i la reunió de ministres de Telecomunicacions (18 a 20 d’abril a Granada).
La Xarxa té previst reunir-se amb representants nacionals i internacionals de partits polítics, representants de la cultura i delegacions diplomàtiques.
Signat Xarxa Sostenible
La Xarxa Sostenible som tots. Si vols adherir-te a aquest text, copia’l i difon-lo.
12.1.10
Instal·lant el locale català a Ubuntu
cd /usr/share/locales./install-language-pack ca_ESdpkg-reconfigure locales29.12.09
L'any del Firefox
Segons dades a les que tinc accés de webs en català, al mes de desembre s'ha notat una important alça de Firefox, arribant a superar a l'Internet Explorer en alguns casos. També ha experimentat un important augment el Safari, arribant a un 9% en alguns casos. També Chrome ha augmentat arribant a un 5% en algun cas. Finalment, Opera sembla el més castigat per la cursa i últimament no supera l'1%.
Resumint, l'ús del Firefox en el nostre àmbit és superior a la mitjana internacional i a la mitjana espanyola. El percentatge no és gens menyspreable i en el meu cas es situaria entre el 30% i el 43%, deixant de banda les estadístiques d'un bloc com aquest on el percentatge d'aquest mes es situa al 62%. Com ja he comentat diverses vegades tinc la sensació que l'ús del Firefox també està relacionat amb el nivell cultural o amb el nivell d'alfabetització digital. Llavors, potser la mitjana catalana rondaria tenint en compte tot tipus de webs rondaria com a molt sobre el 30%.
Esperem que la tria de navegador que en teoria ha d'oferir una actualització de Windows 7 ampliï l'ús de programari lliure el proper 2010!
Amagant la foto del profile de Drupal
Després d'experimentar amb els fitxer .htaccess sense gran èxit, he posat un fitxer .htaccess amb un Deny from all i després he fet un retoc en el codi del mòdul upload perquè faci una comprovació abans de res, o sigui en el mòdul upload.module he retocat el hook upload_file_download i al principi de tot hi he posat:
if (!user_access('view uploaded files')) {return -1;
23.12.09
VideoLAN Movie Creator
27.11.09
Posant el rellotge a l'hora d'un servidor Ubuntu
> date 112718:502009.01> tzselectTambé podem fer un:
> dpkg-reconfigure tzdataPotser resulta més pràctic instal·lar un servidor de temps:
>aptitude install ntp23.11.09
Gallery 3 Beta 3
Algunes coses millorables són que el tema per defecte no es veu bé amb les últimes versions d'IE i Opera i també que els formats de vídeo acceptats estan molt limitats. També caldria millorar l'instal·lador perquè ens deixés triar el directori on volem desar les fotos.
La migració no m'ha donat problemes, es fa una instal·lació independent, s'activa el mòdul de migració i s'executa. Si el resultat no ens agrada, ens podem quedar amb la nostra versió antiga, tot això, si tenim prou espai de disc com per duplicar la nostra galeria.
La meva recomanació és esperar que surti la versió estable per avaluar la migració.
18.11.09
Programes i utilitats que afegeixo a l'Ubuntu
Accessoris
- GShutdown: permet programar que l'ordinador s'apagui a certa hora, útil si vols fer una descàrrega, però no vols tenir l'ordinador encès gastant electricitat.
- KeePassX: per a gestionar contrasenyes. Complet, portable i compatible.
- VirtualBox: l'entorn de virtualització per tenir altres sistemes operatius.
- Inkscape: per editar i crear gràfics vectorials.
- Scribus: per fer autoedició, normalment instal·lo el paquet scribus-ng que és l'última versió.
- Ufraw: per a tractar fotografies RAW. Molt potent.
- Filezilla: el client d'FTP i SFTP.
- Google Earth: sempre és útil tenir-lo.
- Opera: el meu segon navegador, a vegades em fa falta...
- Thunderbird: el client de correu electrònic hereu de Mozilla que amb l'extensió de calendari permet treballar amb diversos comptes de correu i calendaris locals i remots, gestionar tasques i compatible amb els productes de Google.
- Geany: tot i que gedit és força potent, a vegades utilitzo aquest editor multiplataforma.
- VLC media player: el reproductor multimèdia més potent.
- WinFF: conversor de vídeos.
2.11.09
Problemes amb els colors a Firefox 3.5
- Teclejar en una pestanya nova: about:config
- Ens sortirà un missatge d'advertència i li direm que anirem en compte
- Cerquem l'entrada gfx.color_management.mode i canviem el valor de 2 a 0 per deshabilitar la gestió del color per part del Firefox.
- Reiniciem el navegador
Cercant més sobre el tema llegeixo que es tracta d'un efecte no desitjat de la correcció de color que fa Firefox en imatges JPG i PNG. Aquesta correcció de color funciona des de la versió 3, però ara que s'ha optimitzat s'ha habilitat per defecte.
23.10.09
Deshabilitar la publicació per defecte de nodes
Així doncs, quan instal·lem Drupal és convenient anar a Administra -> Tipus de contingut i dins de la secció Configuració del flux de treball configurar que no es publiqui.
7.10.09
Fer aparèixer el botó de justificat a FCKEditor
Addicionalment en alguns casos, haurem d'anar a la configuració del mòdul i escollir un perfil on aparegui el botó, jo he triat el "Default" ja que els perfils DrupalFull, DrupalDeafault, etc. no apareix el botó.1) Edit the file fckeditor.config.js located at:
profiles/satellite/modules/fckeditor/2) Go to line 81
['JustifyLeft','JustifyCenter','JustifyRight','DrupalBreak'],
and change it by adding 'JustifyFull', as follows:
['JustifyLeft','JustifyCenter','JustifyRight','JustifyFull','DrupalBreak'],
31.7.09
How to repair a crashed table
myisamchk --silent --force --fast --update-state /var/lib/mysql/database/cache.MYI
30.7.09
Versions antigues d’Ubuntu
Editeu els sources:
$ sudo gedit /etc/apt/sources.listi canvieu el que hi haja en aquest fitxer per aquestes línies:
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu/ feisty main universe restricted multiverse
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu/ feisty-security universe main multiverse restricted
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu/ feisty-updates universe main multiverse restricted
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu/ feisty-proposed universe main multiverse restricted
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu/ feisty-backports universe main multiverse restrictedI ja està, a funcionar. Amb un
$ sudo aptitude update && sudo aptitude dist-upgrade
29.7.09
Migrant un Drupal de MySQL 4 a 5
> mysqldump -uuser -ppassword --add-drop-table --default-character-set=latin1 database > backup.sql
> mysql -uuser -ppassword --default-character-set=utf8 database <>
També hi havia una opció que era editar el fitxer i canviar les referències de latin1 a utf8. La importació dóna un error, però tot i així sembla que s'importa correctament. Atenció també si utilitzàveu guions en els noms d'usuari de la base de dades, MySQL 5 no ho accepta.
27.7.09
Error a l'actualitzar l'Enigmail: menuiten id= "enigmail_wizard"
menuiten id= "enigmail_wizard"
He mirat els complements instal·lats i he vist que el nou Enigmail era el 0.96, però que el Language Pack instal·lat era el 0.95. Com que el Thunderbird no ha detectat cap actualització he anat al web d'Enigmail i he descarregat el Catalan Language Pack 0.96. Al reiniciar ja no he tingut cap problema.
13.7.09
No useu guions en el nom d'una base de dades MySQL
"Never use a hyphen (-) in the name of a MySQL™ database, table, or column name, even if hyphens are technically allowed. Doing so will crash your project with MySQL errors when when a double quoted PHP string interprets the hyphen as a minus sign."
Instal·lant 7-zip
7-zip accepta molts més formats i instal·lant aquest paquet ja ens apareix al nautilus l'opció de comprimir arxius en un munt de formats.
Tot i que també té suport pel format .rar, vegeu fitxers RAR a Ubuntu 8.10.
2.7.09
Enviant fitxers per correu electrònic amb Thunderbird des del Nautilus
26.6.09
Migrant el Thunderbird i el Lightning d'un Ubuntu a un altre
> aptitude install thunderbirdEn canvi hi ha altres extensions que ja van incorporades, per exemple Enigmail ja ve amb el Thunderbird i la Provider for Google Calendar ve incorporada amb el paquet lightning-extension.
> aptitude install lightning-extension
> aptitude install lightning-extension-locale-ca
SQL Developer a Ubuntu 9.04
Finalment fem un llançador de l'aplicació personalitzat amb l'adreça /usr/local/bin/sqldeveloper.
4.5.09
Gnash i Swfdec no m'acaben de funcionar
Tot i així, no m'han acabat de funcionar bé cap dels dos en algunes pàgines i finalment he tornat al plugin d'Adobe. Per desinstal·lar els plugins ho he fet amb un aptitude remove i el nom del paquet i també he hagut de reinstal·lar el d'Adobe esborrant-lo primer. El noms dels paquets si els heu d'eliminar són:
- flashplugin-nonfree
- mozilla-plugin-gnash
- swfdec-mozilla
30.4.09
Actualitzant de 8.10 a 9.04
27.4.09
Quant el Temp Tablespace d'Oracle creix desmesuradament
La solució passa per reduir la mida del tablespace creant-ne un de nou, esborrant l'antic i recreant-lo amb una limitació de mida i finalment esborrar el nou.
14.4.09
Afegint plugins al Gimp
- > aptitude install gimp-plugin-registry
HTTP request status Fails a Drupal
HTTP request status Fails
Your system or network configuration does not allow Drupal to access web pages, resulting in reduced functionality. This could be due to your webserver configuration or PHP settings, and should be resolved in order to download information about available updates, fetch aggregator feeds, sign in via OpenID, or use other network-dependent services.root@servidor:/etc# cat hosts
127.0.0.1 localhost
x.x.x.x servidor.domini servidor
13.4.09
Fent desaparèixer el "membre des de fa..."
- .profile dl.user-member {
display: none;
}
3.4.09
Pàgina no trobada en editar vistes de Drupal 6
26.3.09
Fitxers RAR a Ubuntu 8.10
18.3.09
Clients antics d'Oracle no funcionen amb la nova versió 11g
SQL> ALTER USER username ACCOUNT UNLOCK;Així doncs, he instal·lat l'últim client Oracle que he trobat, l'Oracle Instant Client 11. En principi només volia actualitzar el driver d'Oracle, però sembla que s'ha d'instal·lar tot, bé s'ha d'instal·lar com a mínim el paquet base i el paquet odbc en aquest ordre, després cal fer unes quantes coses més, en aquest cas a Windows ha calgut fer tot això:
- Si tenim un fitxer TNSNAMES.ORA el copiarem en el directori del client (C:\instant_client_11_1), si no l'haurem de crear posant-hi la configuració de totes les connexions a bases de dades Oracle que volguem fer.
- Afegirem el directori al PATH.
- Afegirem la variable TNS_ADMIN amb el directori del client.
- Afegirem la variable NLS_LANG amb el nostre joc de caràcters, per exemple AMERICAN_AMERICA.WE8MSWIN1252.
- Editem el registre i si existeix la subclau NLS_LANG a \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORACLE li canviarem el nom perquè no entri en conflicte amb la variable d'entorn que hem creat. Això farà que el client Oracle que tinguem deixi de funcionar.
- Executem l'odbc_install.exe del directori del client.
- Creem i provem el nou ODBC des de l'Administrador d'Orígens ODBC, el nou driver es dirà "Oracle in instantclinet11_1".
MySQL Migration Toolkit ara dins de les MySQL GUI Tools
17.3.09
Diccionari català de sinònims, versió 1.0.0
Per instal·lar-lo:
- Instal·leu l'extensió
- Tanqueu l'OOo 3.0
- Tanqueu també l'inici ràpid de l'OOo 3.0
- Reinicieu l'OOo 3.0
- Useu el diccionari de sinònims