18.11.09

Programes i utilitats que afegeixo a l'Ubuntu

Alguns programes i utilitats que he afegit a l'Ubuntu amb el temps i que ara mateix tinc en el meu Karmic Koala i que normalment no venen amb la instal·lació per defecte, com que no recordo que ve per defecte potser em deixo alguna cosa, també he obviat algun programa més tècnic i el complements i extensions, ho poso agrupat tal i com ve al menú d'Aplicacions:

Accessoris
  • GShutdown: permet programar que l'ordinador s'apagui a certa hora, útil si vols fer una descàrrega, però no vols tenir l'ordinador encès gastant electricitat.
  • KeePassX: per a gestionar contrasenyes. Complet, portable i compatible.
  • VirtualBox: l'entorn de virtualització per tenir altres sistemes operatius.
Gràfics
  • Inkscape: per editar i crear gràfics vectorials.
  • Scribus: per fer autoedició, normalment instal·lo el paquet scribus-ng que és l'última versió.
  • Ufraw: per a tractar fotografies RAW. Molt potent.
Internet
  • Filezilla: el client d'FTP i SFTP.
  • Google Earth: sempre és útil tenir-lo.
  • Opera: el meu segon navegador, a vegades em fa falta...
  • Thunderbird: el client de correu electrònic hereu de Mozilla que amb l'extensió de calendari permet treballar amb diversos comptes de correu i calendaris locals i remots, gestionar tasques i compatible amb els productes de Google.
Programació
  • Geany: tot i que gedit és força potent, a vegades utilitzo aquest editor multiplataforma.
Multimèdia
  • VLC media player: el reproductor multimèdia més potent.
  • WinFF: conversor de vídeos.