8.5.07

L'ús del Mozilla Firefox segueix creixent a Catalunya

En els últims mesos estic notant un increment important de l'ús del Firefox, deixant de banda les estadístiques d'aquest bloc en que l'ús del Firefox oscil·la entre el 48 i el 60% de les visites, en altres estadístiques a les que tinc accés la tendència del Firefox sembla alcista i ha passat del 19% del gener al 23% de l'abril.

Sense haver fet un estudi en profunditat i amb la visió parcial de tenir accés a 4 o 5 estadístiques de webs de temàtiques diverses la meva sensació és que l'ús del Firefox és més alt en webs:
  • de caràcter tecnològic
  • de caràcter polític, social, sobre educació superior etc.
Les meves conclusions (poc riguroses) són que el Firefox és més usat per persones amb un nivell educatiu o cultural alt. L'Internet Explorer és l'elecció (forçada) dels que entren a Internet per primera vegada i en general dels usuaris poc experimentats, nens i gent gran.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Realment seria molt interessant tenir estadístiques d'aquesta mena i sobretot per a diferents llocs web. Per exemple, el meu bloc té un 45% de visites amb el Firefox, i altres llocs web que segueixi (com estatpropi.cat) un 30%. Igualment aquesta mateixa darrera xifra, d'un lloc web d'un perfil no tècnic com el meu bloc, ja és encoratjadora.