29.10.08

Sobre el rendiment de Drupal

Llegint l'article We're getting slower que afirma que de la versió 5 a la 6 i de la 6 a la 7 s'ha anat perdent velocitat i després a través d'un comentari que deia el contrari he llegit Drupal 6: benchmarking... Bé, la qüestió és que m'he preguntat perquè no ho provo jo mateix?

Com que fa poc que he descobert Siege i m'ha sembla útil per fer el benchmark he fet unes quantes proves simples atacant la primera pàgina de diversos Drupals durant 10 segons i realitzant 15 peticions simultànies.

És difícil comparar webs si no són iguals, per això la primera prova ha estat en local des d'un servidor on tinc dues versions del mateix web amb Drupal 5 i 6. La resposta de la versió 6 ha estat el doble de ràpida, però he vist que a la versió 6 li mancaven uns logos!

Així doncs, com que no tinc temps per preparar un banc de proves, he fet proves contra un parell de sites similars (amb versions de Drupal diferents), hostatjats en llocs diferents. Drupal 6 ha tret un rendiment molt més alt (més de 4 vegades més ràpid), provant un parell de vistes el resultat també ha estat el mateix.

He fet altres proves que tampoc han estat 100% científiques, però la meva sensació és que Drupal 6 és més ràpid que Drupal 5.